3 strategier for å lykkes med stressreduksjon

    1. Ta ansvar for egne reaksjoner
    2. Når du blir truet i forhold til egen trygghet, bli bevisst på hva som er årsaken til at du blir truet
    3. Forutsigbarhet er fundamentet for trygghet, skaff deg oversikten

Ta ansvar for egne reaksjoner

Skal du lykkes med å redusere stress, må du gjøre noe med egne negative følelser og emosjonelle tilstander.

 

Karin forteller oss:

 

«Før jeg lærte StopStress-metoden kunne jeg være i en negativ følelse i seks til sju dager. Nå forsvinner den i løpet av 30 sekunder. Har fått mye mindre problemer og føler at livet er blitt mye bedre.»

 

Tenk hvilken forskjell det er for kroppen å komme ut av en negativ følelse/tilstand på så kort tid.

 

Slutt derfor å skylde på alle andre, ta ansvar for din egen reaksjon. Ingen andre kan påføre deg en negativ følelse/reaksjon, det gjør du selv. Ut fra hvordan du mener situasjonen skulle ha vært, ideelt sett.

 

Råd: Bruk StopStress-metoden for å overvinne negative følelser og emosjoner.

Trygghet

Trygghet er vårt viktigste psykologiske behov. Fra tidligere tider av, var familien/flokken vår trygghet. I dag har vi fortsatt de samme instinktene. Vi ønsker fortsatt å bli likt av andre mennesker, når vi ikke blir det, kan vi aktivere stressresponsen. Dette kan skje i møter mellom mennesker, men også når vi ikke får «likes» på sosiale medier.

 

 

Janne forteller oss:

 

«Facebook tok hele min oppmerksomhet. Jeg ble avhengig å få likes på alt jeg delte på nettet. Mobilen var alltid tilgjengelig, på skolen, hjemme og til og med om natten. Det ble en besettelse. Jeg ble utslitt og fikk ME. StopStress-metoden hjelper meg å overvinne de redslene jeg hadde for ikke å bli sett og likt. Endelig kan jeg slappe av igjen. Jeg sover godt og har fått overskuddet tilbake.»

 

Jeg blir rørt når jeg tenker på hva StopStress-metoden kan hjelpe folk med.

 

Råd: Vi anbefaler deg å bli bevisst på alle tenkelige situasjoner som du oppfatter som negativ i menneskelige relasjoner, der tryggheten din blir truet. For så å benytte StopStress-metoden for å overvinne de negative følelsene og emosjonelle tilstander.

Forutsigbarhet og oversikt

Mister en alt håp, blir livet ikke verdt å leve.

 

Uansett hvor håpløs situasjonen kan se ut til å være. Skaff deg selv oversikt over situasjonen. Start med å skrive ned alt som rører seg i hode. (Ikke del denne informasjonen med andre, da det er dine inderligste tanker.)

 

Trine forteller oss:

 

«Alt var kaos for meg. Det føltes som alle var imot meg og ingen som likte meg. Hvor skulle jeg begynne? Jeg følte rådet jeg hadde lært på kurs i BestSolution, begynte å skrive ned alle negative minner jeg hadde, helt fra barndommen av. Etter hvert som jeg tok frem minnene, brukte jeg StopStress-metoden for å overvinne de negative følelsene. Det tok tid, men etter hvert fikk jeg en indre ro og jeg tok meg selv i at jeg var glad. Hva skjer tenkte jeg. Jo det virker. Takk!»

 

Ikke tro at du kan fikse alt med en gang. Ta alltid for deg den vondeste negative situasjonen først, den vil uansett overskygge alt annet og dukke opp om du vil det eller ikke. Hvilken lettelse det må være å komme ut av kaoset. Når en vond situasjon er håndtert, vil neste komme til overflaten. Trøsten er at når du kan metoden, vet du at du kan overvinne den og du vil snart være ute av den.

 

Råd: Ved å skrive vil du få orden på kaoset. Vi anbefaler deg å bruke StopStress-metoden i denne prosessen, slik at du kan overvinne alle negative følelser og emosjonelle tilstander når du holder på med og er inne i de.

 

Du lettere sakte og sikkert på trykket og etter hvert blir livet lettere for deg.

 

Du får oversikten og livet du vet at når en vond situasjon oppstår har du metoden som hjelper deg. Du gjør bedre valg når du ikke er i emosjonelle tilstander. Livet blir mer forutsigbart.

 

Mange lever i den tro at de har eller kan få kontrollen over alle situasjoner. Ikke streb etter det, flyt med hendelsene i livet, vet at du kan overvinne de vanskelige. Møt de utfordringene som kommer, vær nysgjerrig på livet.

En strategi til som vi anbefaler deg å følge

Den tidligere Amerikanske presidenten Dwight. D. Eisenhower sa:

«Det er ofte slik at det som er viktig, ikke haster – og det som haster er ofte ikke så viktig»

 

Da er det lett å si ja til det som haster for andre og nedprioritere det som er viktig for meg selv.

 

Er det vanskelig å si NEI, se for deg situasjonen på forhånd, bruk StopStress-metoden for å overvinne frykten for å si Nei/Si fra. Da blir det lettere å gjøre det.

 

Velg å gjøre det som er viktig for deg! Lykke til.

Kontakt Oss

Kontakt oss hvis du har spørsmål eller lurer på noe!

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search